Saturday, April 28, 2012

Kreft til jul: 5 måter å gjøre Christmas hyggelig For kjære Enduring kjemoterapi

Nylig var jeg diagnosen ovarian kreft. Selv om jeg har kjent kreft overlevende, og det er tonnevis av litteratur om gjenlevende kreft, har jeg oppdaget det er fortsatt noen overraskelser. Mine venner og familie har vært en fantastisk støtte. Her er fem måter som jeg har oppdaget, sammen med dem, skal kunne tåle kjemoterapi og fortsatt glede seg over jul.


Dufter - etter min første behandling som jeg la merke til at det var dufter som var uutholdelig for meg. Duften av noe med en kjemisk base var spesielt ytterst ubehagelig, rengjøring produkter, parfyme og scented lys, for å nevne noen. Hvis du hjelper en glad ved rengjøring for dem, fungerer eddik og vann best. Legge til et par oppgir av lavendel olje i noen generiske, odorless lotion i stedet for å bruke parfyme. Scented lys er best tolerert når ikke lyser. Forlate lokket av av en stearinlys i en krukke, legger du til akkurat nok duft i rommet. Bedre enn stearinlys, men er appelsiner spiked med cloves, sprigs av rosmarin eller mynte for aromaterapi.


Mat - det er forskjellige bivirkninger av kjemoterapi som gjør spise vanskelig, særlig i den første uken. Jeg oppdaget tidlig på at iskrem er min venn. Bringe glad i flere pints av forskjellige smaker. Mens løk og hvitløk er matvarer du vil ha i kostholdet, er de også harde på dette tidspunktet. I stedet, jeg bruke hvitløk flavored olivenolje og shallots eller leeks i stedet for løk. Når jeg kan spise solid mat, bor jeg praktisk talt på pasta sautéed i en liten hvitløk flavored olivenolje, persille og masse asiago OST.


Et juletre - Fatigue er en svært reell bivirkning av nesten alle typer kjemoterapi. Dekorere til jul bare føles altfor mye å håndtere, men har ingen dekorasjoner ville være så deprimerende og en påminnelse om hvor vanskelig liv er i år. Seg frivillig til å sette opp et juletre for kjære og ta det ned. Det er også noen vakre bordet top trær som er rimelig at du kan få som en gave. Jeg får stor glede fra min treet som mine jenter satt opp for meg. Det er en cheery spot on et dystert dag.


Latter-Bring dem DVD som er lys hearted eller comedic i naturen. Gamle programmer som jeg Love Lucy eller abbed og Costello holde meg ler. Jeg også nyte romantiske komedier som søvnløse i Seattle eller du har fikk Mail. Nå er ikke tid til å holde CNN på en kjørende løkke på TV. Mens jeg er klar over alle de forferdelige tingene som kan og skjer i verden, jeg ikke kan takle en strøm av informasjonen på dette tidspunktet. Jeg finner når kjemper for mitt liv, ønsker jeg å huske alle grunnene til at livet er godt og vel verdt å kjempe for.


Jeg er en person-Husk når håndtere en glad at de fortsatt er en person, ikke en sykdom. Jeg pleier å le og gjøre vitser om hva som skjer med meg. Jeg får spurte hele tiden hvor jeg kan spøk om kreft. Hvordan kan jeg ikke? Jeg lo og joked før jeg fikk kreft og noen av bivirkningene er litt for latterlig for ord, hva jeg liker å kalle Guds lille ironies. For eksempel, hvordan kan jeg miste alle av hår på kroppen min, på steder som jeg ikke selv ønsker å nevne, men fortsatt har hårete knær? Er håret på mine knær super hår?


Vennligst vær oppmerksom på at uansett hva du prøver og gjøre for en glad, kreft er en enslig hendelse. Alles erfaring er forskjellig. Jeg er en av heldige. De fanget min kreft veldig tidlig. Når jeg er ferdig med min behandlinger, kan jeg ser frem til en svært høy hastighet for utvinning. Når det er sagt, håper jeg disse ideene som jeg har delt hjelpe for å lyse denne julen for deg og dine kjære.

No comments:

Post a Comment