Wednesday, November 21, 2012

Min reise med kreft-del 1

Jeg har alltid likt reiser, jeg har vært så langt nord som Sverige så langt øst som Laos og også Europa, Egypt og Midtøsten. Jeg har alltid hatt noen ide hvor min reisemål ble kommer til å være.


Men denne nye reisen var å være svært forskjellig fra resten, med mer mørk twists, svinger og elementer av det uventede, så noen av de andre. Denne nye reisen begynte i januar 2002.


Jeg var da Assistant veileder i delen Vitamin i et veldig travelt apotek (stoffet butikken). Jeg hadde akkurat blitt forfremmet til denne stillingen etter 12 måneder som en uformell ansatt. Det syntes å være å ta en stund å venne seg til denne nye rollen, tidligere starter, bor tilbake for å lukke lageret, pendling frem og tilbake. Jeg holdt reaffirming meg selv "Jeg vil bli vant til det!"


Selv da jeg hørte en kommentar fra apotek manager via en kollega "er Alfred i orden? Han har mistet mye vekt."


"Ja jeg er greit! Bare å bli vant til det, et par uker..."


Ukene gikk av, jeg var fortsatt mister vekt, trøtt, appetitt var enten fraværende eller var det en craving for noe bestemt at jeg bare måtte ha!


En kveld på bussen som går hjem jeg begynte å hoste, og hoste, og jeg følte meg kvalm. Jeg kom hjem, løp opp trappen, og klart bare å få til badet, der jeg vomited tungt. I løpet av natten svettet jeg voldsomt, våkne opp helt gjennomvåt. Likevel jeg holdt det gående: fange en buss til byen i morgen, skyndte til jernbanestasjonen, og deretter et tog for resten av turen. Så gikk det på, fem dager i uken.


Jeg hadde ingen energi til å forfølge noe etter jobb. Jeg skulle komme hjem, hvis jeg var sulten jeg ville spise, men det er det. Jeg nektet invitasjoner fra venner å gå ut, selv ikke ville møte dem for en drink. En lørdag morgen, kunne jeg knapt få ut av sengen. Jeg følte meg så flat, kunne knapt spise, jeg bodde hjemme, gjorde ingenting at helgen, men deretter tilbake i arbeid på mandag.


Saken er, jeg likte min jobb; Jeg var god til det. Min trening som en medisinsk Herbalist betydde at jeg kunne ta kontakt med kundene, og hjelpe dem å velge høyre vitamin eller supplement, til tider selv håndtere komplekse saker. Jeg likte deres samspill; Jeg likte å hjelpe dem og møte deres behov. Jeg elsket tilbakemeldingen da jeg hørte om noen forbedring i deres tilstand. Jeg likte å holde tritt med utviklingen i naturlige Helseprodukter, expos, jeg likte mine kolleger, bedriftseiere, alt! Så jeg holdt det gående.


Så en dag kjæresten min konfronterte meg med den. Hun var bekymret for min tap av vekt. Hun visste jeg ikke spesielt sånn ortodokse medisin, men hun oppfordret meg til å gå og se en lege. Jeg nektet først, men jeg var hostende mer, svette mer på nettene, følelsen svakere og svakere. Til slutt angret jeg.


Neste uke: del 2. Et besøk til legen.

No comments:

Post a Comment