Thursday, November 1, 2012

Jeg fikk to år til liv

Diagnostisert med kreft som tenåring, Zoё Szypillo. 23, ikke tynne hun ville komme til bursdagen hennes 1600. Men hun var aldri kommer til å gi opp drømmene hennes


"Helt siden jeg var åtte, ville jeg drømmer om å bli en modell. Kledd opp i min mammas klær og høye hæler, ville jeg øve catwalk positurer jeg hadde sett i fashion show på TV.


"Da jeg nærmet meg tenårene, min ambisjon forble uendret. Jeg fortalte min familie at en dag jeg ville være paraderte foran kameraene, og de alle trodde meg. De fortalte meg at jeg var en attraktiv jente; Jeg var slank, og med vilje og energi som jeg hadde da, gjorde de meg tror jeg kunne gjøre det.


"Jeg var 15 og på ferie i Spania med min mamma da jeg fant en liten klump på min venstre kalv. Som det hadde dukket opp over natten, mamma selv om det må være en mygg bite. Men det var noe niggling på baksiden av mitt sinn. Jeg vil lese om kreft fra klumper og var litt redd.


"Når jeg nevnte min frykt for mamma, hun fortalte meg ikke å være så latterlig, og at, som alltid, jeg var å være en drama queen. Men jeg kunne ikke slappe av og nyte meg selv.


"Ved slutten av ferien, klumpen hadde vokst til størrelsen på en liten drue og begynte å skade. Når vi kom hjem, tok mamma meg å se en lege. Mens han løp fingrene over brak, fortalte han meg det var sannsynligvis et resultat av dypt blåmerker og ville forsvinne over tid. Men de neste månedene, klumpen doblet nesten i størrelse, og jeg følte syk hvis jeg rørte det.


"Noen dager var det uutholdelig. Jeg var virkelig aktiv-jeg palyed nettball for skolen min og var i kjører team- men jeg måtte stoppe å gjøre begge deler, som hver gang noen børstet forbi meg, jeg var redd de ville treffe klumpen.


"Det hadde vært et år siden det hadde dukket opp, så jeg gikk tilbake til legene. Han fortalte meg at jeg måtte gå sykehuset for en Mr-skanning å finne ut hva det var.


"Jeg var livredd. Noe inni meg fortalte meg at legene ville til slutt oppdage min klump var kreft, men jeg holdt det sammen. Da jeg satt venter på mine resultater i Royal Devon og Exeter sykehus, jeg clutched mammas hånd og kunne føle hennes risting. Hun var mer redd enn meg.


"Jeg husker at legen kalle meg og sier, jeg beklager å si," Jeg beklager å si dette Zoё, men skanningen har avslørt klump kan være bløtvev sarkomspesialitet-en sjelden form for kreft. Frisk ' nød å fjerne den for å... " Resten er en uklarhet. Hodet mitt følte det var i ferd med å eksplodere med alle spørsmål som jeg hadde. Ville jeg dø? Ville jeg miste alle håret mitt fra kjemoterapi? Jeg ville spørre, men jeg kunne ikke få noen av ordene ut av munnen min.


"Over de neste ukene, som vi ventet for operasjonen dato, jeg tenkte om min fremtid og lese alt jeg kunne om kreft. Det var betryggende å finne andre mennesker som hadde fullført sine klumper fjernet, men jeg kom aldri over noen så unge som meg, som skremte meg.


"Innen en måned, klumpen ble fjernet. Jeg ble holdt i for et par dager som en ny skanning var nødvendig å sørge for at de hadde fjernet alt sammen. Selv om det er svak fra operasjon, følte jeg optimistisk.


"Men seks uker senere, min boble var sprakk. Skanningen avslørte at kreften var fortsatt der. Det betydde at jeg måtte ha kjemoterapi og en annen operasjon for å fjerne resten av kreft.


"Selv om jeg var fortvilet, følte jeg kunne komme gjennom alt-i hvert fall jeg ville bli bedre. Men som jeg var Mønstring nok styrke til å komme gjennom den neste fasen av behandling, legene hadde et sjokk for meg.


"De fortalte meg at hvis denne operasjonen var ikke vellykket, ville de ha noe annet valg enn å amputere benet hele for å stoppe kreft fra å spre seg til resten av kroppen min. Men det var ikke alle. Informerte de meg at hvis jeg ikke reagerer på behandlingen, jeg kunne dø innen to år.


"For første gang siden jeg hadde funnet i klump, jeg brøt sammen og gråt.


"Mamma fortalte meg å bli sterk og fokus på mine drømmer. Mine ambisjoner ble min drivkraften, og holdt meg gående. Jeg var ikke forberedt på å gi opp.


"Men så husket jeg kjemoterapi. Legene hadde fortalt meg alle håret mitt ville falle ut – inkludert min øyevipper og øyebryn. Hvilken mulighet hadde jeg har nå om å bli en modell? Lang, tykk, jet-clack håret mitt var min stolthet og glede. Det var så lenge, jeg kunne området på den. Jeg kunne ikke bilde meg selv med en skallete hode, og hver gang jeg kjørte mine fingre gjennom håret mitt, jeg falt brikkene og gråt.


"Til slutt, jeg spurte min fetter Tracey, som er en frisør, å kutt den av. På tiden, hadde Victoria Beckham beskjæres hår, og jeg elsket stilen. Og dessuten, jeg tenkte jeg skulle miste det uansett, så jeg kan like godt gå for den. Jeg ville aldri ha vært modig nok før, men hva var stoppe meg nå?


"Det var nytteløst. To dager senere begynte håret mitt å falle i klumper. Jeg fant hår hele min pute og badehåndkle, og dem, en dag, som mamma var børsting det, det bare kom ut i hendene. I løpet av noen uker, hadde jeg gått fra å ha nydelige lange håret til å ha ingen. Jeg gråt ikke: Jeg var bare nummen. Ser på meg selv i speilet, jeg gjorde ikke anerkjenner min refleksjon og fryktet tanken på å gå tilbake til skolen.


"Det var bare når jeg bumped i en annen jente på sykehuset som også hadde blitt diagnostisert med kreft som jeg tenkte på båret en parykk. Hun så vakkert som hun gikk nedover korridoren av sykehuset, hennes langt blondt hår gjennomgripende over skuldrene hennes; ingen ville ha kjent hun hadde mistet alle hennes ekte hår. Så overbevist jeg mamma å ta meg shopping.


"Vi tilbrakte timer i butikken, men ingen av parykker passet meg. Til slutt, jeg har valgt en som var analog med min forrige stilen, men det var gammeldags og, etter å ha iført det en gang, jeg ga opp. Det var kløende og irriterende, og ingenting som å ha ekte hår. I stedet, jeg valgte å gå ut iført bare et skjerf over hodet mitt. Ingen på skolen gjort narr av meg. Jeg tror de alle visste hvordan syk jeg var.


"Mens alt dette foregikk, jeg skulle også være studerer for min GCSEs, men jeg kunne ikke konsentrere meg. Jeg var for svak fra kjemoterapi. Og det var vanskelig å være med skole venner som var å lage planer for deres framtid når jeg ikke engang vet at hvis jeg hadde en.


"Selv om jeg var bare 15, følte jeg mer som 80. Kjemoterapi laget meg deprimert og jeg ofte hallusinerte etter behandlinger-jeg ville våkne opp og måtte blokkere gapet under døren min soverom med puter, overbevist om at edderkopper var ventet å komme og krype over meg. Det var fryktelig."


"Over de neste månedene, det eneste som holdt meg gående som jeg kjempet mot sykdom og konstant sykdom var tanken på å oppnå mine ambisjoner. Og jeg fikk en viktig vitamininnsprøytning når, til tross for å være syk og måtte gå glipp av mye av skolen, jeg greide å passere min eksamen på klasse C, med en A i PE.


"Dette ansporet meg. Jeg ønsket å bli en suksess, og ser etter min familie som de hadde sett etter meg. Mamma hadde måtte gi opp sin jobb i detaljhandelen å ta vare på meg, og vi hadde slitt økonomisk. Men jeg visste at en dag jeg ville tilbakebetale henne om hennes støtte.


"Bare etter min 16nde bursdag fikk jeg den gode nyheten at jeg hadde ventet på. Kjemoterapi hadde jobbet. Testene for kreft var klare. Jeg var i remisjon.


"Noe inni meg visste kreften hadde borte for godt. Jeg følte meg normal for første gang i aldre og hadde styrke til å komme videre med resten av livet mitt.


"Jeg bestemte meg for ikke å gå tilbake til skolen, men å finne en jobb. Jeg hadde nesten mistet livet mitt gjennom kreft, så jeg ikke var til å kaste bort tid. Jeg visste akkurat hva jeg ønsket og var forberedt på å gå ut der og få det.


"Jeg startet arbeider som resepsjonist for et lokalt selskap, mens jeg fokusert på hvordan du kommer inn modellering. Snart etterpå, landet jeg en modellering kontrakt.


«Min kjæreste Ben, som jeg møtte på skolen og har vært med i syv år, visste jeg var bekymret for de mulige avslagene.


"Så han hadde sendt et par av fotografier til et byrå. Jeg visste ikke hva han hadde gjort før jeg hadde en samtale fra byrået, supermodell UK, sier de trodde jeg så stor og inviterte meg til en skyte. Jeg var ikke sint med Ben: Jeg var ekstatisk. Jeg skjønte at lykken var endelig på min side.


"Siden da jeg har dukket opp i reklame, modellert for Maxim og FHM og omtalt i en musikkvideo for bandet undergrave. Sist fortalte, min agent han trodde jeg hadde det rette utseendet for en rolle i en britisk-Punjabi Hollywood-film, Sajna Ve Sajna. Jeg hoppet på sjansen til å prøvespille for delen av bly frmale dencer. Endelig kan jeg bevise hva jeg var i stand til.


"Sjokket av møter døden kan gjøre noen gå uansett-gi opp helt eller gripe enhver anledning med begge hender og leve hver dag som det kommer. Jeg bestemte meg å gjøre det siste og vise folk at, tross alt, var jeg aldri forberedt på å gi opp på mine drømmer."

No comments:

Post a Comment