Friday, November 30, 2012

Å skape vår egen virkelighet som kreft overlevende

Det er mye av disse dager interesse for faget over do vi skaper vår egen virkelighet, og kan vi tiltrekke forhold inn i våre liv av sinn makt og positiv tenkning. Boken hemmeligheten og filmen hva bleep er begge eksempler på denne filosofien er populært i den offentlige sfæren.


I en verden av lider av kreft eller andre mennesker som opplever seg selv som ofre for ulykke, emnet er oppfattet som en dobbel edged sverd: det bringer opp følelser av skyld og selvtillit recrimination; Hvis vi skaper vår egen virkelighet, betyr det at jeg opprettet denne forferdelige tilstanden som jeg opplever?


Hvis du lider av kreft, eller har mistet en kjær fra kreft, deretter forslaget at du eller de kunne ha skapt denne tilstanden eller er noen måte ansvarlig kan være veldig truende, fornærmende og ufølsom.


Folk som skriver om kreft survivorship universelt advare kreft overlevende ikke å føle at de bør ta ansvar for å lage sin sykdom eller føler at det er på noen måte for deres skyld, og dette er gode råd. Det er gode råd på samme måte som det er en god idé for ikke å prøve å foreskrive din egen kjemoterapi eller utføre din egen strålebehandling; fordi du ikke har verktøyene eller kunnskap til å gjøre det effektivt og skape et tilfredsstillende resultat.


Som en lisensiert avatarlærer ® er jeg heldig nok til å ha riktig verktøy og kunnskap til å bruke dem så når jeg hatt opplevelser av å ha melanom og deretter hjernesvulst jeg finner det nyttig å ta opp spørsmålet "hvordan jeg opprette eller tiltrekke disse erfaringene?" Over periode på noen måneder, og med støtte fra andre Avatar-malene som jeg har hatt noen veldig avslørende innsikt i oppfatninger som jeg holdt som ikke var nyttig for meg når det gjelder å skape en helbredende opplevelse.


Den mest betydningsfulle tro jeg oppdaget var at jeg ikke tror at jeg noensinne ville føle seg ubetinget eller guddommelig kjærlighet mens du er på denne planeten, i en kropp. Jeg hadde gitt opp å prøve å opprette eller oppleve det nivået av kjærlig forpliktelse til eller fra en annen. Jeg har alltid visste at jeg hadde en lengsel etter fullstendig tilkobling med kjærlighet, men ikke innse at det var ledende meg mot døden.


Man trenger ikke å gå til denne dybden i selv ansvar, men, for å dra fordel av selvbevissthet og selvtillit eksamen angående en sykdom. Tar ansvar er ikke om å gå tilbake til fortiden og leter etter feil, det om administrasjon tro på det nåværende tidspunkt slik at du kan fokusere så mye skaper energi som mulig på utfallet du velger å oppleve: å være en overlevende.


Selv som en nybegynner til å bruke Avatar verktøy for selv finner eksamen en tro, holdning eller intensjoner som ikke blir nyttig å din opplevelse i øyeblikket. Bruker en øvelse som gjennomsiktig tro som er tilgjengelig for publikum på Avatar innledende økter, kan du lett få en opplevelse av å oppdage skjulte troen på at kunne være å skape en negativ opplevelse i livet ditt, og deretter endre den.


Finne slik tro er virkelig ikke noe om skyld og skyld i det hele tatt, det er faktisk en stor lettelse å innse at du har makt til å endre oppfatninger og at dette kan ha en positiv innflytelse på hva du opplever.


Harry Palmer, forfatter av Avatar materialer sier, "situasjoner er et resultat av flere årsaker. Tenk på en innsjø som er lei av flere strømmer av vann. Det er sant at noen årsaker har lightening kvaliteten på skjebne, men noen av årsakene er håndterlig. Og administrere bare én årsak kan endre en hele situasjonen. Hvis du fokuserer på "skjebnebestemt" årsakene, er det lite du kan annet enn fortsette å lide og gjøre troverdige unnskyldninger. Men hvis du fokuserer på å finne håndterbare årsakene og kontrollere dem, kan du endre situasjonen.


Hva tror du er den kraftigste medvirkende årsaken til noen personlige situasjon. Diet, helse, påvirkning av miljøet, påvirkning av foreninger og vaner kan også være medvirkende årsaker til en situasjon, men hver av dem står en god sjanse til å være klarte bare ved å administrere din tro."


Vi alle føler intuitivt at å ha en positiv holdning og positiv tro vil hjelpe oss å overleve kreft, det er et lite skritt fra det å innse at negative holdninger, følelser av offerstatus og skylden og oppfatninger om vår manglende evne til eller mangel på deservability etc. kan være en hindring til helbredelse. Hvis vi prøver å tro positive tanker over våre ubekreftede negative tanker og holdninger det setter opp en intern kamp og bruker opp våre kreative energi og resultatene er usikker.


Tilhengere av synspunkt at en positiv holdning er nok til å hjelpe en bekjempe kreft var nylig skuffet med utgivelsen av en langsiktig klinisk studie fra University of Pennsylvania School of medisin. Forskerne fant at følelsesmessige velvære ikke er en uavhengig faktor som påvirker prognosen for pasienter.


Men å ha en positiv mental innstilling betyr ikke nødvendigvis at man tror at han eller hun kan eller vil overleve; en kreftpasient kan ha en positiv outlook og fortsatt godt tro at de har ingen kontroll eller ansvar for hva som skjer med dem.


Klinisk forskning kan vise kraften i tro som det er manifestert som kjente placebo effekten. En fersk studie utført ved Massachusetts Institute of Technology som ble tildelt 2008 Ig Nobelprisen i medisin vist at dyre fake medisin er mer effektiv enn billig fake medisin. Deltakerne i studien ble gitt placebo piller (inaktiv sukkerpiller) og informert om at de var trialling analgetika ligner kodein. Halvparten av deltakerne ble informert om at stoffet hadde en fast pris på $2,50 per pille og halvparten at prisen hadde blitt nedsatte å $0,10 per pille resultatene viste at i gruppen av vanlig pris 85.4% av deltakerne opplevde en gjennomsnittlig smertereduksjon etter tar p-piller, vs 61.0% i gruppen lav pris. Hva kunne ha vært annerledes mellom hver gruppe? Bare verdien de tilskrevet medisinen, og derfor en mental forventning om dens effektivitet. Disse overbevisningene hadde en direkte effekt av deres opplevelse av lindring av smerte.


Fra min egen erfaring vet jeg at jeg fant det vanskelig å ta eierforhold av oppfatninger som jeg holdt som ville tiltrekke opplevelsen av å ha kreft eller hindre min vei til helbredelse. Tro jeg avdekket var ikke hyggelig og jeg motstått føle dem, men da jeg var modig nok til å ærlig undersøke mine intensjoner og holdninger, og eier de som ikke var fullt ut i samsvar med å leve et fullt og lykkelig liv, jeg igjen så mye energi og sikkerhet i min makt for å opprette at jeg har en dyp fred i sinnet og en sikkerhet at jeg er en overlevende.


Jeg hadde aldri foreslå til en annen at de er på feil for å være syk, eller at de fortjente deres kreft eller brakte det på seg selv, fordi jeg vet at det ikke er nyttig eller medfølende synspunkt. Men jeg tror at alle har kapasitet til å bedre sine sjanser til helbredelse ved å behandle sin tro og fokusere deres kreative energien på resultatet at de vil oppleve. I prosessen de kan ha til å møte noen ubehagelig øyeblikk av selvtillit ærlighet om sine negative intensjoner, men Hei, det er verdt det.


Vi er forberedt på å gjennomgå påkjenningene av kirurgi, radiologi og kjemoterapi for å bli frisk, en vilje til å bli mer selvbevisst og ansvarlig er mye lettere å møte.


Det er denne kunnskap og erfaring som inspirerte meg til å skrive boken, "Overleve kreft" fordi jeg vet så mange kreft-lider som er redd av fra å undersøke sin tro på grunn av følelser av skyld og skylden som er uunngåelig hvis de ikke har til verktøy for å enkelt utforske og endre bevissthet.

1 comment:

  1. Jeg kan ikke takke Dr. EKPEN TEMPEL nok for at jeg hjalp meg med å gjenopprette glede og trygghet i ekteskapet mitt etter mange problemer som nesten fører til skilsmisse, takk Gud for at jeg mente Dr. EKPEN TEMPEL til rett tid. I dag kan jeg si til deg at Dr EKPEN TEMPEL er løsningen på det problemet i ditt ekteskap og forhold. Kontakt ham på (ekpentemple@gmail.com)

    ReplyDelete