Friday, November 2, 2012

Bryst kreft strålebehandling - hvordan overleve strålebehandling

Bryst kreft strålebehandling er i beste fall en ildprøve og i verste fall en levende mareritt for mange kvinner.


Det verste øyeblikket etter å bli fortalt du virkelig har kreft blir fortalt trenger du kjemoterapi og strålebehandling som behandling for å bekjempe sykdommen. Etter å ha vært det jeg vet det er sjokkerende, og jeg følte jeg bare rett og slett aldri ville takle med det hele. Jeg skriver denne artikkelen og som beskriver mine erfaringer i håp om at det vil gjøre det enklere for andre å takle. Hvis det gjelder for deg så er mine tanker med deg - lykke til på reisen. Være sterk og du vil se det.


Mitt eget bryst kreft behandling regimet skulle bestå av fire behandlinger med FEC kjemoterapi, fire uker av strålebehandling behandling så fire behandlinger av kjemoterapi for Taxotere. Dette ville ta alle den beste delen av ti måneder.


Etter å ha overlevd den første delen av kjemoterapi (bare!) Jeg gikk inn i min strålebehandling litt mørbanket og ramponert. Den første tingen som trengs gjort skulle en simulator for å ha svært komplisert prosessen med merking ut hvor din behandling ville være. Dette gjøres med lasere og opplysninger om hvor svulst eller svulster var. Små tatoveringer er deretter gjort for å markere behandlingsområdet som. Dette gjør at maskinen skal settes opp veldig raskt hver dag under behandling.


Jeg besluttet mentalt at de fire ukene av strålebehandling jeg ville behandle det som en jobb. Det tok 45 minutter eller så for å kjøre til sykehus og tilbake hver dag. Western General i Edinburgh der jeg hadde alle mine behandlinger har en fantastisk satt opp for strålebehandling pasienter. Det er en dedikert parkeringsplass ved siden av enheten og du er garantert en plass eller de vil betjent parkering. Dette var fantastisk, og en stor vekt av mitt sinn som avtalen varer bare fem minutter, og du må være i tid som maskiner finnes i bruk hele tiden.


Den faktiske strålebehandling varer noen få minutter og er smertefri-helt avslappende virkelig. Noen mennesker finner det svært anstrengende behandling. Jeg gjorde ikke, men jeg tror hvis du har hatt kjemoterapi først deretter din oppfatning av tretthet endringer! Gå til sykehuset hver dag er en bit av et bind, men bruke noen mentale triks du kommer over dette.


Etter noen uker med behandling kan huden over det behandlede området bli veldig rødt og skjør. Ingen såpe eller kremer bør brukes som dette kan gjøre huden din enda mer følsom. Dette gjør rydde opp, men det forårsake ubehag for et par uker. Huden på dette området vil alltid være mer følsomme og sun bør unngås. Det er også verdt å nevne for ikke å glemme exit-området-min var på ryggen – hvor strålebehandling finnes kroppen din i løpet av behandlinger.


Strålebehandling behandling, for meg, var det minst ubehagelig av behandlingene jeg gikk gjennom. I utgangspunktet det virker skremmende, men virkelig det er ikke-ærlig!

1 comment:

  1. That’s what I was looking for. I am talking about all topics bundled in this blog. They all are really very useful for me as well as for my team. We are definitely going to use its highlighted information.hudkreft behandlin

    ReplyDelete