Wednesday, February 1, 2012

Hvordan du kan hjelpe under kreft behandling

Å ha et familiemedlem, er venn eller kollega kampen mot kreft en av de vanskeligste og verste realitetene i livet. Ingen liker å hjelpe noen håndtere kreft, men på et tidspunkt nesten alle av oss vil ha muligheten til å gå foruten noen vi bryr seg gjennom en av de mest vanskelige tidene av livet: kreft behandling.


Jeg har hatt privilegiet (og jeg mener privilegium) for å hjelpe ut begge foreldrene mine, og en av mine nærmeste venner under sine uker og måneder av kreft behandlinger. Ved første var jeg ganske skremt og usikker på hvordan du kan hjelpe i slike alvorlig og livet-truer situasjoner. Jeg trodde fordi jeg visste perfekt ting å gjøre at jeg ikke kunne gjøre noe i det hele tatt. Var jeg galt.


Noen av de beste måtene å hjelpe en venn eller glad som deres gjennomgå kreft behandling er den mest praktiske måter. Ser du ikke siste hvor nyttig rengjøring deres bad, gjør deres retter, eller å samle sine søpla kan være. Det er en fantastisk ting å komme ned og skitne på vegne av noen andre. Se deg rundt, og bare se hva som må gjøres. Klippe sine plenen, plante noen friske blomster eller få bilen sin på innsiden og ut.


Å ta vare på familien av én får kreft behandling, er en av de mest nyttige tingene du kan gjøre, særlig barn er involvert. Tilby å ta barna til skolen og plukke dem opp, eller invitere barna over til huset hyppige køyer for overnatting under kreft behandling. Det vil være bra for foreldre og bra for barna å bli separert under en så vanskelig tid. Innebære barna i å gjøre noe spesielt for deres overordnede som er i kreft behandling. Ta med barna til en butikk som gjør det mulig å male din egen keramikk, for eksempel. Hjelpe barna gjøre noe minneverdig for sine kjære en. Du kan gjøre enkle ting for familien av noen som er i kreft behandling som går dagligvare shopping, forberede meals eller ta sin familie til spesielle måltider.


Altfor ofte folk tror at hjelpe ut i en tid med krise som kreft behandling som de har til å gjøre fantastiske ting. Sannheten er at det er de vanlige tingene som må skje lenge før noe annet vil være nyttig. Det er ingen tvil om at håndtere kreft eller gjennomgår kreft behandling er ekstremt vanskelig. Men den støtte og hjelp fra venner og familie kan gjøre selv de verste tingene i livet bedre.

No comments:

Post a Comment