Thursday, December 1, 2011

42 År røyke

Det er utrolig, jeg ikke er død.


Hvorfor og hvordan jeg klarte å slutte å røyke.


Femti-tre år siden hadde jeg en venn som var en jente (ikke en offisiell kjæreste).


Hennes mor røykte og jobbet hjemmefra hele dagen, en salgsmulighet datteren benyttes for å hugge hennes røyker og dele dem med meg. Begge våre foreldre røkt også.


Så av og på ble jeg vant til røyking; min røyking vane fikk en ekte boost da jeg begynte merchant marine-tjenesten i en alder av 17 år, fordi sjømenn tillates å kjøpe sigaretter tax-free outsideof territorialfarvann.


Til slutt jeg begynte å røyke mer og enda mer sigaretter og måtte komme ut av sengen to eller tre ganger hver kveld for en ekstra nikotin fikse.


Livet uten sigaretter var bare ikke tenkelig.


Går på et flyselskap var ren tortur fordi jeg ikke var tillatt å røyke for to eller tre timer.


På et fly fra Canada til Singapore sneaked jeg noen av røyker i vaskerom til tross for det faktum at fly var allerede å sette folk i fengsel for røyking ombord.


Ettersom årene gikk av halvparten av min mors familie, døde av lungekreft.


Min fars eneste søsken, døde av lungekreft.


Min mor døde av en Hjernesvulst - hun pleide å være en tung røyker.


Min far utviklet lungekreft.


Etter at han fikk lungekreft besøkte han meg; han så ut som en patetisk hud på bein menneskelige, seg kordfløyel Dress, men selv på dette punktet han fortsatt sto utenfor røyking i vår GARASJE.


Broren min kone har brystkreft; min bror røyker sigarer og passiv røyking er kjent for å forårsake brystkreft.


Jeg personlig begynte å ha hostende trylleformler i nighttime og syn på min venstre øye begynte å svekkes.


Meg slutte å røyke? Umulig: Jeg har ingen viljestyrke.


Fordi jeg visste at jeg ikke kunne gadd muligens avslutter jeg aldri å erverve Nicorette eller andre røykeslutt produktet.


Så etter en hel levetid røykfrie jeg visste jeg hadde tenkt å dø av lungekreft også.


Men vent: historien er ikke fullført ennå.


På fjerde September 2002 var jeg leser i en Calgary bokhandel kalt svart og Noble og en bok hoppet ut av meg.


Det var en 385 siders bok kalt "Hvordan Stop Smoking" av en britisk revisor kalt Allan Carr.


Jeg glanced på 1ste par sider der forfatteren boasted at hans bok var den eneste måten å slutte å røyke uten noen abstinenssymptomene eller selv uten en nocotine-oppdatering.


Jeg har kjøpt boken fordi jeg var glad i å se hvordan noen kunne skrive 385 sider om hvordan avslutter smoking.


Jeg ferdig boken i 9 dager.


På den 13 September 2002 3 pm jeg tok min siste dra fra en sigarett og exhaled det gjennom en Kleenex.
Det var min siste sigarett. Siden da har jeg aldri tenkt på røyking på nytt. Folk kan røyke rundt meg, og jeg er ikke engang litt fristet.


Denne boken virkelig endret mitt tankesett. Boken "Hvordan å stoppe røyking" av Allan Carr er ikke tilgjengelig i American bokhandlere, men kan bli funnet i Canada og på Internett bokhandlere som Amazon. Jeg ikke lenger har min røyker 's hoste og syn på min venstre øye er tilbake til normal.

No comments:

Post a Comment