Friday, April 19, 2013

Operasjonen Scooby (kår Testicle)

To år siden jeg hadde en operasjon ned i nether regioner (testicle området å være presis) jeg antar at noen mennesker det ville bli sett på som en større operasjon, tross alt, å ha en testicle fjernet på grunn av kreft ikke er som å gå til tannlegen. Men for det stadig grunn det ikke bry meg så mye. Jeg sier ikke at jeg ikke var utgangspunktet veldig bekymret og redd når jeg først fikk nyhetene fra legen.


Jeg hadde kaste noen tårer, men jeg også hadde akseptert situasjonen og det var ikke livstruende, og jeg fortsatt hadde én god testikkel venstre (ok det hadde mistet sin livslang venn, men det bare må håndtere alene fra nå av).


Dagen før operasjonen
Jeg ville være i operasjonssalen for ikke mer enn to timer, deretter etter en Times utvinning ved hospital jeg ville hjem. På tiden kjørte jeg en mat og vin hemme bedrift fra et lite lager i Rotherham South Yorkshire.


Jeg bodde i en leilighet over lageret ansatt to personer. Dette skulle vise seg for å være uvurderlig, som min ansattes Mike og Sarah ville være å hjelpe meg gjennom innlegget op perioden.


Mike vil også kjøre meg til sykehuset for operasjonen, og deretter plukke meg opp senere på dagen. Deretter over de kommende ukene ville Mike & Sarah kjøre hemme virksomheten mens jeg var komme seg.


Jeg ble fortalt av sykehuset å ta med meg pyjamas og tøfler. For det første, siste gang jeg hadde slitt pyjamas var på en skoletur til Derbyshire mange år siden, jeg tror jeg var elleve år gammel. På den første natten meg selv og min klassekamerater var klar for sengen, jeg plutselig innså at jeg var eneste stridende pyjamas.


Resten av min klasse mates fortsatte å fjerne pyjamas fra min tilværelse, i det kun kan beskrives som en voldelig angrep. Jeg må innrømme jeg savnet de batman og robin pyjamas for uker etter.


Min søster veldig vennlige kjøpte meg et par av pyjamas, såpe, flanell, sjampo og en toalettmappe (du kan aldri være for forberedt). Men var jeg fortsatt mangler tøfler, så dagen før operasjonen jeg spurte Mike å knert ned byen for å kjøpe meg et par. Forespørselen var ganske rett frem "et par vanlig tøfler" blå eller brun.


En time senere Mike tilbake, som jeg fjernet tøflene fra carrier bag, jeg var litt sjokkert over å si mildt, "et par Scooby doo tøfler". Nå la meg gjøre noe helt klart her, jeg er ikke mot Scooby, tvert imot, som en ung gutt var han en venn og en helt. Imidlertid Scooby doo tøfler i et venterom for sykehus, jeg tror ikke det.


Ser tilbake det ville ha vært ganske morsomt, men jeg ønsket ikke å trekke oppmerksomhet til meg selv, spesielt når andre pasienter ville også ha forskjellige operasjoner. Etter en god fnise tilbake Mike tøfler for en mer dempet par veldig kjedelig brun slip-ons.


Dagen i Op
Jeg våknet om morgenen operasjonen rundt 7.00 med litt pågripelse, lettelse og spenning. Jeg hadde allerede barberte mitt nether regioner kvelden før, så jeg hadde en rask dusj og fortsatte å bli kledd. Jeg var ikke lov til å spise noe, som jeg ville være under general anesthetic.


Mike banket på døren rundt 8.00 am og vi skal ut på sykehuset fem minutter senere.


Da vi ankom, jeg sa min gode byes til Mike og deretter rapportert til resepsjonen. Jeg utvekslet pleasantries med resepsjonisten og svarte på en rekke personlige spørsmål. Jeg ble deretter sendt til et lite område endring å endre inn i min pyjamas og tøfler.


Jeg laget min vei til venterommet hvor seks andre pasienter allerede var satt i en rekke lenestoler. Jeg kan fortelle deg det var noen veldig bekymret ser ansikter, som under forholdene var forståelig.


Jeg satte i ett av lenestoler og fortsatte å se Samveldelekene på liten TV. Det var en surrealistisk atmosfære, snakket ingen til hverandre og prøvde ingen å få øyekontakt. Det var greit for meg, som jeg var bekymret for var å ha min drift og går hjem.


Det var svært godt organisert, og hotellet var utrolig hjelpsom og forståelse. Etter ca førti-fem minutter eller så, ble jeg kalt av sykepleier og tatt til et lite rom hvor jeg møtte kirurgen som ville bære ut min drift.


"Hvordan er du sa han" med et avslappende og ekte smil. "Oh jeg er fint takk" svarte jeg. Han fortsatte deretter å forklare hvordan operasjonen utføres. Han fjernet en Filtpenn fra sin topp lomme og plasserte en pil øverst i mitt venstre ben, peker ned lyske (jeg antar dette var å indikere til seg selv som testikkel å fjerne)


"Ikke ta feil en" jeg sa. (Jeg lurer på hvor mange ganger han hadde hørt det før). "Ingen grunn til bekymring Mr Rush" svarte han, "Jeg har gjort dette mange ganger før" (sannsynlighet for story jeg trodde). Og med at han var borte, og jeg returnerte tilbake til venterommet. Jeg var ganske rolig og avslappet om hele greia, tross alt jeg hadde en testicle angrepet av kreft som er fjernet fra kroppen min, så det kan bare være bra.


Jeg var ikke bekymret for operasjonen, som jeg ville være under de generelle anethestic så jeg ikke ville føle noen ting. Og som jeg ikke hadde hatt denne operasjonen, eller noe lignende før, jeg hadde ingen anelse om hva som ville være det etter at virkningene og var det ingen vits i å bekymre seg. Selvfølgelig var jeg fortsatt nervøs.


"Kelvin Rush" sykepleieren ropte, jeg ga henne et blikk, et nervøse smil og rose til føttene. Vi gikk mot døren, og deretter i et lite kontor. Før jeg visste det, jeg hadde byttet min pyjamas for et sykehus kjole og lå nå på en bærbar båre.


Etter noen få menuetter var jeg trillet inn operatørselskapene teater, der jeg ble kontaktet av anesthetist. Han så rett inn i øynene og sa "skal vi få dette showet på veien så?" Jeg smilte og sa "hvorfor ikke" jeg senere ble injisert og snart inn livet av The Unknown.


Post Op
Jeg ble vekket av en staff sykepleier og fant meg selv i en menighet med flere andre innlegget op pasienter. Noen pasienter var fortsatt ut av det, noen kom rundt som meg selv, mens andre var ganske glad og oppkvikket. Jeg følte meg litt omtåket og forvirret, men etter et minutt eller så kom jeg rundt. Jeg følte meg ganske stolt av meg selv, jeg var fortsatt i live, min drift var over og kreft hadde blitt fjernet. Nydelig Jubbly!


Staff sykepleier deretter spurt om jeg ønsker noe å spise for å få min blodsukkeret og energinivå tilbake til det normale. Jeg velget for toast, syltetøy og kaffe. Over de neste tretti minutter eller så, jeg spiste min mat, drakk min kaffe og tenkte om hvordan dagen hadde gått så langt.


Etter ca en time eller så, jeg ble bedt om å forlate min seng og hodet mot den ventende området der Mike skulle plukke meg i tretti menuetter tid til å ta meg hjem. Det var alle veldig godt organisert, og dagen hadde gått som urverk.


Da Mike kom for å hente meg, jeg hadde omtrent klart å bli kledd, og som vi ledet mot parkeringsplassen på en sneglene tempo, følte jeg glad for å gå hjem.


Over de neste ukene var jeg i mye smerte, spesielt hver gang jeg hostet, som det føltes som min masker skulle fly ut. Jeg var på medisinering, men det var fortsatt svært smertefullt. Mike og Sarah løp lageret, som inkluderte lagerhåndtering og mat og vin vanskeliggjør. Jeg klarte å gjøre en liten papir arbeid på pulten min, og hjelpe ut hvor noen gang jeg kunne.


Mine personlige tanker
Det har nå gått over to år siden min drift. Jeg har gått tilbake til kreft sykehuset flere ganger for blodprøver og røntgenbilder. Er kreft gratis, som jeg er svært takknemlig for hittil kroppen min!


Det gir deg en enorm følelse av perspektiv på livet, særlig når du ser de som lider folket gå gjennom fra denne forferdelige sykdommen. Å behandle hver dag som om det er din siste er en flott måte å leve. Det betyr at du ikke bekymre deg unødvendig om fremtiden, som tross alt ikke eksisterer likevel.


Dessverre, blir diagnostisert med kreft synes å være mer og mer vanlig i disse dager. Imidlertid behandlinger blir bedre og forskning for botemidler fortsatt går. Jeg er sikker på at en dag Gud villig, vi vil bli kvitt denne monster gang for alle. I mellomtiden, må vi alle holde på kjemper og lever våre liv i en kjærlig og produktiv måte.


Mitt hjerte går ut til alle de som har støtt på denne forferdelige sykdommen, og til familier og venner som deler i den lidelse og smerte. Bokstavelig talt noen kan bli kreft, så det er viktig å få sjekket ut regelmessig. VENNLIGST IKKE LA DET FØR DET ER FOR SENT!


Her er noen nyttige linker:


Kreftforskning Storbritannia: http://www.cancerhelp.org.uk/default.asp


Macmillan Cancer Support: http://www.macmillan.org.uk/Home.aspx


Bryst kreft omsorg: http://www.breastcancercare.org.uk/


Testicular kreft spørsmål: http://www.cancerhelp.org.uk/help/default.asp?page=278


American Cancer Society: http://www.cancer.org/docroot/home/index.asp


Alt om kreft - Department Of Health: http://www.dh.gov.uk/en/Healthcare/Cancer/DH_107

No comments:

Post a Comment