Friday, April 5, 2013

Når noen du elsker har kreft

En diagnose av kreft påvirke ikke bare pasienten, men deres familie og venner også. Når noen du elsker er rammet med kreft, dine følelser kjøre gamut: sinne, vantro, sorg og frykt. For å kunne klare, må du stol på Gud.


Alle som noen gang har tatt vare på en syk person vet selve mengden av fysiske styrke du trenger for å ha for å møte deres behov. Dette inkluderer ikke å ta vare på din egen selvtillit og familie. Det er en høy orden som mange ikke ville endre merket på noe i verden.


Likevel, oppgaven kan være slitsomt selv når gjort av kjærlighet. Som inkluderer ikke engang din mentale og åndelige helse gjennom det hele. Gud alene er kilden til uendelig styrke og kraft til å oppnå noe som er satt før du. Når du føler at du ikke kan rense et annet ark, fastsette en annen måltid eller kjøre en annen ærend, er Gud det å fylle deg med det du trenger å holde det gående.


Din kjære med kreft


Når du finner at noen har kreft, er ditt førsteinntrykk å se dem annerledes. År siden, syntes ordet "kreft" å være en dødsdom. Pågående forskning har omgjort den setningen. Flere og flere mennesker lever lengre og slåss for sine liv. Din kjære fortjener samme håp, og du er den rette til å gi det til dem.


Den siste tingen som alle kreftpasient trenger er å føle at de har en fot i graven. Det kan ikke være din intensjon, men dine handlinger kan få dem til å føle på denne måten. Ikke la dem komme ut av sengen, behandle dem som et barn, spør om wills og andre arrangementer eller bare se på dem med at smertelig ansiktet safter sitt håp for utvinning. Det er ikke lett å stoppe å hjelpe dem i henhold til dine følelser, men det er der Gud kommer til unnsetning.


La Herren veilede dine tanker, følelser og handlinger. Se din kjære en slik at Gud ser dem. Når de ønsker å snakke, kan du sitte og lytte. Og, ikke lytte med publikum i hodet ditt kommenterer på hvert ord. Lytte med hele ditt hjerte og forstår hva du blir fortalt.


Kreftpasienter har gjort sine lekser. De har sett leger for andre meninger; de har sett på behandlingstilbud; de har ropte utallige tårer over diagnosen og deres liv. Det siste de ønsker å høre fra deg er flere råd. Lytte og svarer med ditt hjerte er det to ting er det viktig at du lærer å gjøre.


Mens du har det vondt, er denne situasjonen ikke om deg. Det handler om dem. Tillat Gud å bruke deg som han mener passer i livet til din familiemedlem eller en venn. Bare vet han hva denne personen virkelig trenger og hvordan du gi det til dem.


La Gud styrke deg til å være en sann velsignelse


Du ønsker å hjelpe. Du kanskje aften fortelle din kjære at du vil være der for dem. Vet du egentlig vet hva det betyr? Er du tilby støtte gjennom dine følelser, eller fordi du har bedt om det?


Ikke misforstå. Gud er kjærlighet, og han kaller oss for å hjelpe og bære hverandres byrder. Men hjelpe din kjære, utenfor Guds planlagte rolle for deg, vil føre til mer skade enn godt.


Før du tilbyr den hjelpende hånden, be til Gud, slik at du vet hvordan han vil at du skal bruke de hendene. Det kan ikke være for deg å sitte med dem 24/7 men å være der en gang eller to ganger i uken, og å hjelpe dem på bestemte måter. Du er sannsynligvis ikke den eneste personen som Gud ønsker å bringe i din kjære ens liv på denne tiden.


Når du ber om hvordan å hjelpe dem, kan du be Gud om å fylle deg med det du trenger å gjøre oppgaven han innstilling før du. Det tar mye mot, styrke, medfølelse, tid og elsker å gjøre hva du er om å gjøre. Ikke ta for gitt at du kan gjøre det ut av din egen styrke, fordi du ikke kan.


Og mens du spør Gud å styrke deg, er det greit å be dem om å helbrede din kjære. Husk, at Gud alltid hører deres bønner, men svar dem etter hans vil for denne personen. Bønn endrer ditt hjerte og tenkemåte om situasjonen til attune det med Guds.


Bønn


Kjære himmelske Fader,


Du er min hjelp i alle behov. Jeg vet at ingenting er for vanskelig for deg. Himmelske Fader, jeg ber og håper nå for fullstendig helbredelse og gjenoppretting av (fylle-in-the-blank med navnet på din kjære). Guide mitt hjerte og hender, slik at jeg kan være en ekte komfort som deres Omsorgspersonen. Gir meg fred og styrke jeg trenger for å mestre i dagene fremover.


Himmelske Fader jeg ser til deg for veiledning. Fortsette å gi meg visdom. Visdom til å søke deg over alle ting.


Jeg forkynne min fullstendig tillit i deg for healing, helse, styrke, visdom og beskyttelse.


Takk for alle at du er i mitt liv, og alt som du vil være i mitt liv. Gi meg styrke til å dele din miskunnhet med min kjære, slik at de kan oppleve glede og nærhet til deg i ansiktet av deres diagnosis.


Å vite min enhet med deg, himmelske Fader, jeg ber som (Fill-in-the tomme med din kjære ens navn) oppleve ekte helbredelse.


Takk du, Herre, for å sende ditt ord og din helbredende kraft og din støtte i disse smertefulle tider.


I den kraftige navnet Jesus,
Amen


Skriftene å meditere på som en omsorgsevnen:


"Jeg ser opp til fjellene-
gjør min hjelp kommer derfra?
2My hjelp kommer fra Herren,
som gjorde himmelen og jorden!"
-Salme 121:1-2


Vent tålmodig på Herren.
Vær modig og modig.
Ja, vente tålmodig på Herren. ­
-Salme 27

No comments:

Post a Comment