Monday, April 8, 2013

Når din diagnosen er kreft, vil Gud aldri forlate deg

En diagnose av kreft er en forferdelig ting. Når vi hører de fryktede ord, "Jeg beklager, men det er kreft," de fleste av oss umiddelbart gå inn i full panikk-modus. Vi lurer på hva vi vil gjøre, vi lurer på hvor lenge vi må leve, vi lurer på hvem vil ta vare på våre barn mens vi er syke, vi lurer på hvor mye smerte vil vi være i.... og listen fortsetter! Vi lurer "på", men hva vi egentlig gjør er bekymringsfullt.


Hvilken som helst lege vil fortelle deg at bekymringsfull vil ikke hjelpe og stresset av å bekymre deg for mye kan faktisk gjøre vondt verre. Men med sterk kristne begynner å bekymre deg når du møter en diagnose som kreft. Vi lurer på hvor Gud har gått, eller hvorfor han plaget oss med kreft. Problemet er, vi er ikke stille de rette spørsmålene og vi lar vår frykt overvinne vår tro når vi ber slike spørsmål!


Gud gir ikke oss kreft. Gjenta det tenkt for deg selv, "Gud gi ikke meg kreft." Det er en sannhet at noen av oss glemme. Vær oppmerksom på at Gud skapte for oss en kjærlig og vakre verden som var fylt med mye og blottet for smerte og lidelse. At verden endret da mann syndet og falt fra Guds nåde. Så lever vi i en verden med smerten av tap og smerten av lidelse. Det er bare en del av å bo i en ufullkommen verden!


Ikke tilpasse din kreft; ser ikke for noen å skylde. Kreft er en upersonlig, tilfeldig sykdom som har ingenting å gjøre med Gud og alt å gjøre med å bo i en syndig, falne verden. Det er bare et resultat av å være i live i en menneskelig, imperfektum verden. Vi kan ikke pin våre ulykker på Gud, fordi Gud er alltid arbeider for å gi oss store velsignelsene i livet, til tross for de falne karakter av vår verden.


Så hvor er Gud når diagnosen er kreft? Han er rett der han har alltid vært-rett ved din side, klar til å hjelpe deg gjennom smerte og lidelse, klar til å skjenke sin healing touch og velsignelser. Hvis du ønsker å finne Gud, bare spør ham! Når du erkjenne Gud og be om hans hjelp, vil du finne ham. Han er bare venter på deg å nå ut til ham!


Guds tilstedeværelse i møte med kreft er mirakuløs! Han er i stand til å være en fast og kjærlig tilstedeværelse i møte med den mest skremmende sykdommen i verden, og hans styrke og makt er så overveldende at han kan gi deg fred og gi deg komfort til tross for lidelse som du går gjennom. Alt du trenger å gjøre er å ha tro- og hvis du har tro, kan du overvinne det er stor fienden, frykt.


Så du kommer til enighet med diagnosen kreft, husk at Gud er rett her, venter for du å kaller på ham. Ikke la frykt overvinne du, men be i stedet for Guds healing touch og komforten av armene kjærlig. Han vil holder deg i hans kjærlighet og gi deg alt du trenger å triumfere over kreften. Alt du trenger å gjøre er å spørre!


Bønn


Kjære himmelske Fader,


Du er min hjelp i alle behov. Jeg vet at ingenting er for vanskelig for deg. Herre, jeg ber for og tro på din fullstendig helbredelse og gjenopprettelse. Hjelpe de som omsorg for meg; veilede sine hjerter og hender som de pleier å kroppen min, selv om du pleier å min ånd. Gir meg fred og styrke jeg trenger for å mestre i dagene fremover.


Himmelske Fader, jeg ser til deg for alle veiledning. Fortsette å gi meg visdom slik at jeg kan fortsette å søke du over alle ting.


Jeg forkynne min fullstendig tillit i deg for komfort, healing, helse, styrke og beskyttelse.


Takk for alle at du er i mitt liv, og alt som du vil være i mitt liv. Å vite og opplever enhet med deg, opplever jeg ekte helbredelse.


Takk du, Herre, for ditt ord og helbredende kraft.


I Jesu navn,


Amen.


Helbredende skriftene


"Jeg vil ikke dø men live, og vil forkynne hva Herren har gjort"


--Salme 118:17


"Så frykt ikke, for jeg er med deg; ikke motet, for jeg er din Gud. Jeg vil styrke deg og hjelpe deg; Jeg vil opprettholde deg min rettferdige høyre hånd"


--Jesaja 41:10


"La oss holde vσrt til hσp, for han som lovet er trofast."


--Hebreerne 10:23

No comments:

Post a Comment