Thursday, July 19, 2012

Kreft pasienten finner Healing I kunst

En kvinne som ble diagnostisert med brystkreft to år siden har funnet kunst kan være både fysisk og følelsesmessig helbreder.


18. Januar 2004 utveksling Carol H opp for en 40-mile ultra-maraton. Hennes kjæreste ønsket henne til å bære en vann pose som stropper på som en ryggsekk. Hun følte seg pack pinching og begynte å kjempe med det, bare for å finne en klump i hennes øvre høyre bryst.


"Det var veldig høy i nærheten av skulderen, men jeg visste nøyaktig hva det var," Carol sa.


Moren døde av brystkreft da Carol var 35. Åtte måneder senere, døde hennes far av kreft. Carol visste altfor godt hva kreft ment, men hun ville ikke gå dit.


"Jeg trodde jeg kunne være i for mye av lidelse, jeg kan være i for mange utfordringer, men jeg var ikke til å gi i, sier Carol.


Og hun har ikke. Til tross for fem smertefulle surgeries som har forlatt henne med begrenset bevegelsesevne i hennes høyre arm og hånd, bestemmes Carol å fortsette undervisning, kjøre og slåss.


Deler av denne kampen inneholder kunst.


Mens hennes to Le hundene chase ekorn og fugler rundt frukttrærne for mange som prikken henne eiendom, tråder Carol perler, små biter av glass og en liten metall engel i et armbånd.


"Mamma samlet engler og siden hun gikk vi har alle slitt engler hver eneste dag," sa Carol.


Carols mor er representert i andre kunstverk. Så er noen av hennes sinne, noen av hennes frykt, og noen av hennes håp.


Hennes brikker inkluderer skulptur, watercolor og veving. De er alle Resultat av Carols tid med Cancer Center kunst terapi programmet.


"Det har (kunst) lettet angst og skjulte sinne og skjulte frykt som jeg visste jeg hadde," Carol sa.


Når hun møter med hennes stipendiat kreftpasienter og hun begynner en kunst-prosjekt hun kommer til å unnslippe sin kreft, eller kommer til å møte den hodet på.


"Jeg hadde vært fokus på alle andre og prøver å være positive, så det var viktig for min helbredelse å bli kvitt disse negative følelser, sa Carol.


Det er måter å slåss kreft, og de alle innebærer ikke giftige kjemoterapi og kreft forårsaker stråling. Du har valg. Les denne kolonnen for å finne flere artikler til å bringe du håper i disse tider av fortvilelse. Har du alternativer som ikke har å invadere din måte å leve.


Denne artikkelen er tilgjengelig for på nytt for nettstedet og nyhetsbrev, forutsatt at du vedlikeholder sin opphavsrett integritet og ta med signaturen.

No comments:

Post a Comment