Wednesday, October 17, 2012

Et kjærlighetsbrev til kreftpasienter

Få en kreftdiagnose er trolig en av de mest ødeleggende tingene en person har til å oppleve. Jeg kan bare forestille seg hva en person som har hørt ordene, "Du har fått kreft." må føle, men det betyr ikke at jeg ikke kan sympatisere med situasjonen og fortelle deg at jeg elsker deg.


Du leser hele tiden om folk forteller du hvordan å takle kreft og hva din behandlingstilbud, så jeg ikke har tenkt å gjøre det. Hva jeg skal gjøre er å fortelle deg at du er på mitt hjerte og mitt sinn, og jeg lover å be en bønn for deg hver dag som du vil bli styrket av denne reisen du er på.


Min far, Willie, hadde noen problemer med magen hans sent i fjor. Legene trodde han hadde noen blokkeringer i hans tarmen, så de bestemte seg å gjøre kirurgi for å se hva de kunne finne. Vel, fant de noe, og hva de fant ikke var lovende. Pappa hadde en cancerous svulst som blokkerer hans kolon.


Jeg husker at levende sitter på venterommet i løpet av hans kirurgi og legen kommer ut, med steinfliser, og jeg sto til føttene. Vi ventet å høre at hans kirurgi hadde gått bra og hadde blitt fjernet blokkeringen. Dr. Ward så oss holdent i øynene og sa, "Vi har funnet kreft." Min stemor umiddelbart begynte å gråte, men ikke meg.


Hvis det er en ting jeg vet, vet jeg at Gud er i stand. Og som om det ikke var allerede nok, jeg vet min far er en trooper. Jeg tenkte umiddelbart at hvis noen kunne få diagnosen og slå det, sikkert, det var ham. Vi kaller kjærlig ham "The Bull" på grunn av hans røff og tøff utsiden, men inne er han bare en søt liten ponni. (smil)


Jeg kan ikke si at mitt hjerte ikke hoppe over en beat Når legen fortalte oss nyheter, men jeg kan fortelle deg et par ting jordet meg i den forekomsten. Først, min tro. Så, min kjærlighet til min far og hans livsglede.


Jeg gjorde ikke vike som jeg spurte legen, "så, hva er neste?" Han sa, "Vel, jeg tror jeg har fjernet alle av det, og det ser ikke ut som den har spredt. Men vi vil ikke vite sikkert før vi mottar testene tilbake fra lymfeknutene vi tok i nærområdet. Det kan ta opptil en uke." Da forsikret han oss pappa gjorde godt fra kirurgi og var i utvinningen.


Jeg er glad for å si The Bull historien ender godt. Kreften ikke hadde spredt, og han ville være fint. Men ikke hadde sin buk vært plaget ham, vi sannsynligvis ville ha ikke kjent kreft var i live og vel inne hans kroppen før det var for sent.


Jeg vet alles historien ikke ende som hans. Og jeg fortelle ikke deg at å få deg til å føle seg dårlig om din erfaring ikke er ser ut som det vil ende godt. Hva jeg ønsker å tilby deg håp. Håp og tro på at selv om kreft koster deg ditt liv, som andre gode ting kan komme fra det som hvordan noe som dette trekker og sveiser familier sammen.


Så, hvis du lever med kreft eller opplevd det måten jeg har, gjennom en kjær, en diagnose trenger ikke å være slutten. Alt skjer for en grunn. Uansett årstid du er på med denne sykdommen, vet du at mitt hjerte går ut til deg.


Og du kjenner også at akkurat som jeg verket for min fars velvære, jeg verke for deg. Min bønn er at en kur funnet for å avverge denne sykdommen en gang for alle. Men før det blir oppdaget, ta hjertet at noen der ute elsker deg og ber på dine vegne.


Gud må velsigne deg og din familie mens du navigerer cleaving vannene opphisset av en kreftdiagnose. Jeg elsker deg. Ta vare på deg selv.

No comments:

Post a Comment