Saturday, December 8, 2012

Kreft-informasjon hvordan du kan redusere traumer av følelsesmessig smerte!

Følelser. Følelser! FØLELSER! Kreft og følelser-hva en potensielt farlig kombinasjon.


hvorfor?


Tenk på det, ikke bare du har å beskjeftige seg med å finne ut at du har kreft men du har også å håndtere dine følelser og følelser av menneskene rundt deg. Det kan være overveldende! Ikke å nevne veldig stressende.


Først av, det er ikke mye kreft informasjon om å håndtere dine følelser. Og akkurat nå du ikke trenger mer stress i livet ditt fordi dette ytterligere byrder immunsystem.


Så, hvor begynner du?


La oss starte fra begynnelsen. Din sub-bevisst tanke er den følelse delen av deg-den emosjonelle delen av deg. Dette er en del av dere som kan skape kaos i livet ditt hvis du ikke ta ansvar for det.


Først av alt, må du kjenne igjen det er en skala av følelser. Neste, må du lære å kontrollere følelsene dine. Og til slutt, du trenger å vite hvordan å flytte opp skalaen av følelser.


Skalaen av følelser spenner fra best til verre-fra ren glede og kjærlighet hele veien ned til frykt, sorg og depresjon.


Hver enkelt opplevelse av våre liv inkluderer følelser. Hver erfaring røre ikke på hvert punkt av skalaen av følelser. Alle erfaringer er forskjellige. Og alle er annerledes-vi alle reagerer ikke på samme måte. Heller ikke reagerer du på samme måte hver gang du har den samme opplevelsen.


Du kan oppleve noe i dag og reagere ved helt å miste den. I morgen kan du har den samme opplevelsen og ikke reagerer i det hele tatt. Dette betyr ikke nødvendigvis at du har lært noe fra gårsdagens erfaring. Du kan ikke ha. Du kan bare være for trett til å reagere eller rett og slett ikke lenger bryr seg om situasjonen.


Når det kommer til deg og din kreft, hvor vil du være på skalaen av følelser? Det virker som et dumt spørsmål, ikke sant? Men det bærer på at de fleste av oss aldri har tenkt på dette spørsmålet før.


Her er noen kreft informasjon for deg - hvis du ikke vet at omfanget av følelser eksisterer, så hvordan kan du noen gang flytte opp kreft skalaen av følelser? Og hvis du ikke har et mål å sikte etter, så hvordan ville du noen gang oppnå det?


Hva om dette oppsiktsvekkende opplysning kreft-i dag kan jeg kategorisk si at jeg er glad om mine erfaringer med kreft! Hvordan er det mulig du kan spørre? Vel, er det som dette. Jeg lærte mange fantastiske ting om meg selv i løpet av min erfaring med kreft.


Jeg lærte at jeg har mot. Jeg lærte at jeg kan fokusere på og oppnå mål jeg satt for meg selv om min fremtid. Og, aller viktigst, lærte jeg at jeg hadde sterke.


Jeg skjønte virkelig aldri at jeg hadde disse egenskapene. Og Ja - hvis du ikke allerede har gjettet - jeg hadde uløste emosjonelle problemer som mangel på selvtillit verdt.


Jeg har aldri virkelig innsett hva jeg var i stand til. Så når testen av kreft kom jeg sverget ville jeg slo den. Og slå det jeg gjorde. Det er hva jeg lært om meg selv. Jeg lærte at jeg kunne oppreise meg selv, ta en beslutning og lykkes.


For meg var kreft slikt liv skiftende opplevelse. Men misforstå ikke, dette var til bedre! Hvis kreft ikke skje med meg, ville jeg fremdeles være en "walking generalitet"-går ingensteds!


Utilsiktet, ga kreft livet mitt retning. Jeg kunne si dette nå.


Dette var ikke alltid tilfelle men. I begynnelsen startet jeg helt ned nederst på enden av skalaen av følelser på depresjon. Over tid jeg var i stand til å løfte meg opp, og nå er jeg fornøyd med min erfaring. Jeg er glad fordi jeg innser resultatet av kreft erfaring er en stor positiv i mitt liv.


Jeg sier dette var en god erfaring at jeg ville velge å ha kreft igjen? Det er et rungende nei! En gang var nok, takk. Jeg lært av kreft erfaring første gang.


Effektivt håndtere følelser og følelser er noe vi aldri ble lært på skolen. Du kan si vi lært det fra sosiale condition, fra våre foreldre og lærere. Men ofte resultatene av disse barndommens opplevelser var at vi lærte å undertrykke våre følelser og følelser.


Hva du trenger å gjøre er å føle seg bedre om dine erfaringer, enda litt bedre. Og for å opprettholde denne nye poenget med referanse til du flytter til en bedre følelse. Legg merke til at jeg ikke si målet er å gjøre at du føler deg bra akkurat nå, om din erfaring med kreft. Som vil komme i tiden.


Har du lært noe om deg selv i løpet av kreft-erfaring? Opplevelsen, som har gitt din ny retning i livet? Ny mening? Hva perler av visdom har du gleaned fra kreft?


Følelsen bedre relaterer til deg og bare til deg. Du kan ikke kontrollere andre mennesker. Så, å gjøre med dine kjære følelser kan noen ganger være mer prøver enn din egen. Det kan være vanskeligere fordi du absolutt ikke kan endre måten andre folk tenker.


Her er et eksempel på dette. Når jeg ble diagnostisert med kreft, slektninger ofte spurt - nesten insisterte - at min kone, Barbara, forsikre dem om at jeg ville være greit og at alt ville bli bra. Legg merke til dette ble aldri spurt meg.


Du skjønner, når det er krise i familien, mange ser til den sterkeste personen til å støtte dem følelsesmessig. I dette tilfellet Barbara ble oppfattet som sterkeste (utsiden av meg selv) og slektninger slått til henne for komfort og støtte.


Men de gjorde dette uten å vite at Barbara kan ha behov for støtte seg selv. Du må forstå at å finne ut en elsket en har kreft er ødeleggende for alle involverte.


Ikke alle er i stand til å gi støtte på en meningsfull måte til de som trenger det. Ikke alle er i stand til å være positiv eller bare opprettholde en "nøytral holdning. Ikke alle er i stand til å stige til anledningen. Det er uheldig. Men det er bare slik livet er noen ganger. Ingen er perfekte.


"Men hvis bare de ville... Hvis bare de kunne... Hvorfor kan de ikke...". Denne typen tenkning bare øker din egen følelsesmessig stress. Så tror ikke på denne måten, tjener den ikke deg. Og det hjelper ikke din velvære. Godta folk for der de er på. De gjør best de kan.


Innse at andre rundt deg er også vondt. Forstå at andre ikke kan være i stand til å støtte deg. Forstå at du kan ha til å støtte dem. Det kan ikke være rettferdig. Noen dager kan du kjempe for å støtte deg selv. Det er greit. Men erkjenner at alle er i følelsesmessig smerte.


Fortelle folk rundt deg, hvordan du føler. Fortell dem at du elsker dem. Kommunikasjon kan bidra til å lindre og redusere stress som er involvert med kreft og frykten for ukjent. Og som går for alle involverte. La oss innse det, ønsker ingen å miste du. Og enda verre, ønsker ingen å håndtere opplevelsen enten.


Det er det min kone og jeg opplevde, og det er hva vi lærte. Og nå vi lære andre hvordan å gjøre det samme.


Nå er tiden for å være tålmodig med alle. Inkludert deg selv. Elske deg selv og elske andre. Lære av dine erfaringer. Omfavne læring. Og vet at menneskene rundt deg elsker du. De er ikke perfekt, men de elsker deg.

No comments:

Post a Comment