Sunday, October 9, 2011

The Walk To Freedom

Dette er øyeblikket fire år gamle Reece Wilks drømt om. Hans mor Jan kom til å gå ham hjem fra skolen for første gang siden banebrytende behandling mente hun kunne forlate henne rullestolen hjemme.

Mor-til-to, var Jan Wilks gang ødelagt av multippel sklerose. Takket være en revolusjonerende stilk cellen behandling hun er nå i stand til å gå Reece til hans klasserom døren. Denne sommeren Mrs Wilks, av Stockbridge Lane, siden Moss hadde en kontroversiell medisinsk prosedyre i en privat klinikk i et desperat forsøk på å holde henne MS i sjakk. Innen få timer var hun på bena og fri for smerte. Tre måneder senere er fru Wilks helse går fra styrke til styrke og hun kan gjøre skolen tur til Bøkeskogen Primary School med Reece uhjulpet.

Fordelene
Av behandlingen fru Wilks, 45, sa: "Jeg føler stor Alt om min helse synes å ha bedret seg så mye det er de små tingene som betyr så mye for meg - den lille seirene mine ben er ikke perfekt, men... Jeg kan stå lenger og henge ut min egen vask på linjen. Jeg er ikke i smerte, jeg føler meg sterkere og jeg ikke sover hele tiden. jeg kan spille spill med barna. Jeg har mer tålmodighet og energi. Noen ganger har jeg fange meg selv gå opp trappen og kan ikke tro at behandlingen har fungert så bra. Ungene er gjort opp med meg. Jeg føler meg normal igjen. Jeg er tilbake på jobb, og alle sier hvor godt jeg ser fordi alle smertene i ansiktet mitt har gått . " Ett av høydepunktene i sommer var en familie ferie i Cornwall, hvor fru Wilks var i stand til å bygge sandslott med hennes sønner Reece og Daniel, 12, sitte på stranden og gå ut for kvelden med ektemann Paul.

Behandling av multippel sklerose
Da Jan Wilks fikk diagnosen MS i 2000, hadde hennes tilstand ingen behandling eller kur, og legene sa at det ville til slutt krøpling og deretter drepe henne. Hennes mann, Paul Wilks, 40, tilbrakte timer på internett etter alternative behandlinger og oppdaget stamcelleterapi ble brukt andre steder i verden for å hjelpe forsinke fremdriften av sykdommer som Parkinsons, kreft og MS. Men kostbar prosedyre var dessverre ennå ikke tilgjengelig i Storbritannia.

Den Wilks familien var klar til å selge sine hjem for å betale for behandling i Holland når kolleger på Asda butikken i Huyton steppet inn for å hjelpe, øke mer enn £ 13.000.

e stranden og gå ut for kvelden med ektemann Paul.

Behandling av multippel sklerose
Da Jan Wilks fikk diagnosen MS i 2000, hadde hennes tilstand ingen behandling eller kur, og legene sa at det ville til slutt krøpling og deretter drepe henne. Hennes mann, Paul Wilks, 40, tilbrakte timer på internett etter alternative behandlinger og oppdaget stamcelleterapi ble brukt andre steder i verden for å hjelpe forsinke fremdriften av sykdommer som Parkinsons, kreft og MS. Men kostbar prosedyre var dessverre ennå ikke tilgjengelig i Storbritannia.

Den Wilks familien var klar til å selge sine hjem for å betale for behandling i Holland når kolleger på Asda butikken i Huyton steppet inn for å hjelpe, øke mer enn £ 13.000.

Stem Cells - en kontroversiell Therapy
Stamceller er byggesteinene for hvert vev og organ i kroppen. De har evnen til å vokse utenfor kroppen og kan transplanteres til å produsere vev etterveksten hos pasienter med vev degenereres sykdommer.

Cellene kan tas fra en rekke kilder, inkludert ufødte fostre - men dette gjør stamcelleterapi kontroversielt fordi det hever medisinsk etikk problemer. Stamceller brukes til å behandle Jan kom fra navlestrengen ledninger som ellers ville ha blitt ødelagt. Hennes behandling - som det tok bare noen timer - så cellene satt i kroppen via et drypp, og en injeksjon i ryggsøylen å reparere skader.

Denne behandlingen har økt kvaliteten på Jan liv dramatisk, ikke bare er hun i stand til å gå uten hjelp, men har gått tilbake til arbeid og har vært i stand til å tilbringe mer kvalitetstid med familien sin og dermed øke kvaliteten av deres liv også.

1 comment:

  1. Har fått diagnosen multippel sklerose i 2015, og jeg var en kvinne på 50. De satte meg på Rebif som jeg tok til 2017 og ble byttet til Copaxone. Jeg hadde to tilbakefall på Rebif, ingen hittil på Copaxone. Jeg legger merke til at balansen ble dårligere, og hukommelsen min, samt erektil dysfunksjon og spasmer hadde ikke noe valg å syk etter annen løsning, og jeg introduserte Priestess Hallifat (lifecentre@live.com) som jeg kjøpte MS urteformelen fra, urtetilskuddet har effektivt kvitt meg multippel sklerose og reversert alle symptomer

    ReplyDelete