Friday, August 24, 2012

Spørsmål å vurdere brystkreft regelmessighet risiko

Spørsmålene å vurdere brystkreft regelmessighet risiko er en viktig del av å forstå din prognose etter kirurgi og behandling programmet er avsluttet. Mens de fleste kvinner og menn er vellykket behandlet for brystkreft, er det et faktum i livet at opp til 10% av brystkreft pasienter får en gjentakelse av brystkreft i deres levetid.


Her er noen spørsmål å vurdere brystkreft regelmessighet risiko som du kan diskutere med din lege for å lære mer om den aktuelle situasjonen.


Spørsmål om om din helse historie:


Min etnisk eller rasehat herkomst påvirke bryst kreft regelmessighet?


Må jeg genetisk tendenser (gener som BRCA1, BRCA2 og andre) som satte meg på større risiko for mer brystkreft?


Hvis jeg har slektninger (spesielt nære slektninger som min mor og søster) med brystkreft, endrer som min prognose?


Min mors eksponering for kjemikalier som DES ville endre min prognose?


Hvordan endre min risiko for brystkreft cancer regelmessighet i min alder?


Påvirker min reproductive og menstrual historie min prognose?


Spørsmål om din bestemt kreft:


Hvordan svulst størrelsen og klasse påvirke mine bryst kreft regelmessighet rate prognose?


Hvis min brystkreft er bare i én bryst, vil andre brystet få kreft i fremtiden?


Hva er hormone receptor statusen for kreft og hvordan endrer som min prognose?


Hva er svulst HER2 neu (menneskelige epidural vekst faktor receptor-2, en gene som kontrollerer cellevekst) status, og hvordan det påvirker min risiko for brystkreft cancer regelmessighet?


Hvor langt er lymph node-engasjement?


Er det noen metastasering til andre områder av kroppen min?


Spørsmål om hva du kan gjøre for å hjelpe deg selv:


Hva sunne vaner bør jeg praksis for å redusere risikoen for brystkreft cancer regelmessighet?


Husk, det er alltid noe du kan gjøre for å gjøre menneskers liv og helse bedre. Her er noen helse vaner du bør vite.


Tidlig diagnose er din største verktøy. Alltid observere kroppen, gjør månedlige self-examinations, ser deres doktor for eksamen, og velg anbefalte mammograms for største beskyttelse.


Forskning på sunne vaner og brystkreft viser at begrense alkohol til en drink en dag og vekt kontroll er sunne vaner som kan redusere brystkreft risiko.


Og bli involvert med kroppen din og din fremtid ved å spørre disse spørsmålene for å vurdere brystkreft regelmessighet risiko.

No comments:

Post a Comment