Tuesday, January 3, 2012

Er det asbest i gulvet?

Et par år siden, jeg gikk for å erstatte en vinyl floor i kjelleren nivå bad av huset mitt. Som jeg løftet opp den gamle gulv fant jeg Mastik var hvit med et fibrøst utseende til den. Fordi mitt hus ble bygget over 20 år siden, var jeg bekymret for at jeg kanskje har avdekket en kilde til asbest i mitt hjem og bare utsatt meg selv for fare for mesothelioma kreft.


Jeg stoppet prosjektet mitt, og gjorde noen ytterligere forskning. Før du 1970-tallet mange typer byggprodukter og isolasjon materialer som er brukt i hjemmene inneholdt asbest. Jeg pleide å se min far, en privat entreprenør og jeg husker ham ved hjelp av asbestos isolasjon for en oppvarming pipe inne en vegg. Det var lenge siden, men forskning jeg har gjort viser at denne ting er fortsatt veldig mye med oss som det er ofte mer skadelig å ha den fjernet enn å bare la det alene.


Jeg fant en lokal byrå som asbestos testing og ga dem en samtale. Jeg ble fortalt at vanligvis beste er å forlate asbestos materiale alene, hvis den er i god stand. Dette er fordi materiale som er mer eller mindre "stabile" ikke vil frigi asbestos fiber som betyr at du ikke har en betydelig utsett risiko. I denne situasjonen er risikoen faktisk større hvis du prøver å fjerne den. Asbest er ikke som radioaktivt materiale og ikke kommer til å skade deg bare å sitte der. Du trenger å puste i fiber å være i fare.


Imidlertid hvis asbestos materialet viser tegn på slitasje eller skade som inkluderer River, slitasje eller vannskade. Eller hvis det er utsatt for slitasje, ekstrem vibrasjon eller luft, bør du ha den reparerte eller fjernet av en profesjonell som det kan være "utkasting" fiber i luften.


Så det er jeg med en halv revet opp vinyl floor og bekymringen om at jeg har bare veldig mye forstyrret såkalte asbestos materiale.


Oppsann.


Min valgene var nå å ha denne testet, og hvis det hadde asbestos fiber jeg ville nød den fjernet og muligens har huset mitt decontaminated også. Hvis materialet på EPA'S "Sample listen av mistenker asbest-Containing materialer Avslutt økologi" ble produsert med asbest i siste, er det trygt å anta at den inneholder asbest. I dette tilfellet hadde jeg ingen anelse. Jeg var ikke sikker på når disse materialene ble produsert og hadde ingen måte å finne ut. Med mindre testing, bekrefter datoen for produksjon, etiketten eller produsenten at materialet er asbest gratis, materialet kan antas å ha asbest og behandlet som om den inneholdt asbest uten å være testet eller kartlagt.


Den dreier ut det er mange asbestos testing og minking entreprenører. Noen er oppført lokalt i gule sider, og mange andre kan bli funnet på Internett. Jeg ringte noen og vi diskutert all informasjonen jeg kunne finne på huset mitt. Jeg hadde mine etasje testet, og det viste seg for å være i orden. Jeg trenger ikke å ha noen asbestos fjerning eller decontamination.


Kanskje jeg var litt paranoid, men jeg har sett effekten av mesothelioma, og jeg ville like fort ikke vente 30 til 50 år før å finne ut at noe som jeg syntes var ikke eksponering faktisk var. Hvis du bor i et nytt hjem, bør du ingenting å bekymre seg om, men mange mennesker bor i fin eldre hus som var konstruksjon, reparert og renovert i tider når asbest-baserte materialer ofte ble brukt. Litt testing Hvis du tror det er en mulig risiko er langt billigere at det kunne i butikken videre nedover veien.

No comments:

Post a Comment